Mexicaans met bierrestjes.

Dat klinkt eigenlijk best smerig, maar dat was het niet! Nadat ik dinsdag met bier gekookt had, had ik best wel een heleboel pulled pork over. Vandaag was het tijd om daar wat mee te koken.

Zoals ik dinsdag al zei betekend Carnitas eigenlijk “kleine stukjes vlees” in het Mexicaans en zou ik nu wel traditioneel (oké, oké, traditioneler) eten, dus we eten tortilla’s!

Ik zette de oven aan en zette daar, in een braadpan, mijn restje pulled pork in.
Daarna was het tijd om mijn immens grote witte kool te slachten, want ik wilde er coleslaw bij maken. Lekker fris en knapperig! Dit gebruikte ik:

   20140821_181114

Een halve winterpeen, een kleine granny smith en een stukje van mijn gi-gan-tische kool. Ik raspte de peen en de appel met een grove rasp en sneed de kool in dunne reepjes. Een scheut karnemelk (dat had ik nog staan van gisteren) erbij en wat zure room (ik vond de karnemelk te dun). Toen nog wat peper en zout en toen was ie klaar!
20140821_182505

Inmiddels had ik ook de limoen in partjes gesneden en de ingemaakte rode uien en de koriander gepakt. Alles klaar!

20140821_182426

Ik zette een pan water met stoommandje op omdat ik dat de lekkerste manier vind om tortilla’s warm te maken. De tortilla’s waren warm, de pulled pork was warm, tijd om alles op te maken!

Dit was het eindresultaat:

20140821_184444 20140821_184458 20140821_184713

Hierbij dronken we een lekkere koude Desperados, met een partje limoen (want Mexico. En bier) en ik kan je zeggen dat ik na 2 wraps zo vol zat dat ik op ontploffen stond. Maar O-M-Fucking-G wat was dat lekker zeg!

 

Plaats een reactie