Steekwoordkoken: Zombies.

Mijn wederhelft zei grijnzend: “Ik weet al een steekwoord waar ik niks eetbaars bij kan bedenken.” Nieuwsgierig keek ik zijn kant op. “Zombies” zei hij glunderend.

Fantastisch. Zombies. Ik heb NIKS met zombies. Ik weet niks van zombies en ik vind zombies niet leuk. Wat ik weet van zombies is dat het levende doden zijn en dat ze kannibalistische trekjes hebben. Eerst dacht ik er over om orgaan te maken (Braaiiiinnnnss) maar toen ontstond er een ander idee.

Spaghetti & Meatballs.

IMG_20140822_190719

Oh, mijn wederhelft wil nog even dat ik vermeld dat deze foto met zijn telefoon gemaakt is en dat deze foto’s mooier zijn dan de foto’s die met mijn telefoon gemaakt worden. Wat ook zo is en ik mag voortaan zijn telefoon gebruiken tot er een goede camera komt. ❤

Er zit van alles in wat ik nog had liggen en ik heb geen foto’s van het proces, maar dit heb ik gedaan:

Wat heb je nodig?

– 4 tenen knoflook
– 1 ui
– een halve winterpeen
– 1 courgette
– 5 champignons
– 1 pak tomaten in blokjes
– tijm
– salie
– oregano
– peper en zou
– Bio runder chipolataworstjes
– Venkelzaad
– Bio volkoren pasta.

Wat ga je doen?
– Zet water op voor de spaghetti.
– Knijp de worstjes uit, zodat je gekruid gehakt hebt.
– Vijzel een paar venkelzaadjes klein en doe deze bij het gehakt. Rol er balletjes van.
– Snipper de ui, rasp de wortel, haal de zaadlijsten uit de courgette en snij deze fijn. Snij ook de champignons en knoflook fijn.
– Doe olie in de pan en voeg de ui, wortel en courgette toe. Laat even fruiten. Voeg de champignons en knoflook toe. Bak nog even.
– Bak ondertussen ook de gehaktballetjes en voeg de spaghetti aan het water toe (als het water kookt, natuurlijk)
– Voeg de tomatenblokjes toe en laat even koken.
– Voeg tijm, salie, oregano en peper en zout toe.
– Giet de pasta af en doe de pasta, saus en gehaktballetjes op je bord.
– Bestrooi eventueel met kaas.

Dat was best een lekker maal! Niet moeilijk, geen hoogstaand recept, maar een prima vrijdagavondmaal met dat wat nog in de koelkast en vriezer lag!