Snelle zondaghap: KKK met witte rijst.

En KKK staat voor kip, kerrie en kool, niet voor Ku Klux Klan. Niet heel spannend, wel heel smaakvol!

Wat heb je nodig?
– Rijst naar keuze (Ik had basmatirijst)
– Kip naar keuze (Ik had biologische kipdijfilet)
– Kerrie masala of je andere favoriete kerriemix
– Witte kool (ik had biologische gesneden witte kool)
– Peper en zout
– Het geheime ingrediënt was het smeersel dat ik op de markt kocht. Er staat een kraam op de markt met verschillende kazen en tapas. Helaas heeft deze man geen website, anders had ik hier natuurlijk een linkje neergeplempt. Ik ken de ingrediënten niet precies, maar het heeft in ieder geval roomkaas, feta, kerrie en gedroogde cranberry’s. Je kan dit trouwens prima weglaten of vervangen met roomkaas, wat extra kerrie en wat gedroogde cranberry’s (of rozijnen).

Wat ga je doen?
– Zet water op voor de rijst en kook de rijst, als het water kookt, tot het gaar is.
– Zet een pan op het vuur en doe er wat olie in. Kruidt de kip met peper en zout en bak de kip gaar.
– Zet nog een koekenpan op met wat olie en doe daar de witte kool in. Doe er ook wat peper en zout op. De kool sauteer je. Hij slinkt en wordt zachter. Zorg dat hij niet bruin wordt. Voeg, als de kool zacht is, er 1 tablespoon kerrie aan toe. De kaas/cranberry’s kun je zowel toevoegen aan de kool of even bij de kip in de pan. Ik deed het bij allebei.

Dit was het eindresultaat:

IMG_20140824_190842