Wereld Woensdag.

Het eerste project.

Al maanden geleden las ik op het internet een blog ( http://globaltableadventure.com/ ) en meteen werd ik wild enthousiast. Koken vind ik fantastisch en inspiratie is er vaak in overvloed. In zo’n overvloed dat ik in een lichte paniek raak en uiteindelijk iets maak uit m’n vaste repertoire. Behalve als ik een thema heb, een reden. En ik had mijn reden gevonden. Iedere week een ander land en dan de hele wereld over. Willekeurig, anders is het saai.

Ik kocht een wereldkaart waarbij je landen open kan krassen als je er op vakantie bent geweest, waardoor uiteindelijk de hele wereldkaart zichtbaar wordt, ik zocht een “Random Country Generator”, ik wilde een vaste dag en een leuke naam. Wereld Woensdag allitereerde lekker, dus ook dat was een feit. En toen raakte het in het slop. Zoals altijd. Al-tijd.

Tijd om dit goede idee uit de stapel te trekken en er serieus mee te beginnen. Deze woensdag welteverstaan. De wereldkaart is uit de kast getrokken (moet alleen nog op de muur) het land gekozen met de “Random Country Generator”, de recepten gekozen en het boodschappenlijstje gemaakt. 

Mijn “regels” voor Wereld Woensdag zijn simpel:
– Iedere week een nieuw land, willekeurig gekozen
– Op woensdag bereidt, indien enigszins mogelijk
– Minimaal 1 gerecht moet die dag uit het gekozen land komen
– Er moet een blog over gemaakt worden en het desbetreffende land mag open gekrast worden.

Aankomende woensdag dus mijn eerste “Wereld Woensdag” waarbij er uiteraard een blog verschijnt met verslag, foto’s en recept. Welk land het word hou ik nog even in het midden, het moet wel spannend blijven hè?

Ah, een blog!

Af en toe heb ik fantastische ideeën, vind ik zelf, voor een of ander project. Ik lees iets op het internet, wil het ook en begin hals-over-kop met het uitvoeren en bedenken. Vaak gaan deze pogingen verloren en wordt het niks.

Daar ga ik vanaf vandaag verandering in brengen. De ideeën zijn er, ik moest alleen nog een plek om er over te kunnen posten, want iets doen maar er niet over kunnen vertellen is stom. Feestboek vond ik niet toereikend omdat mijn voortgang dan bedolven wordt onder CandyCrush-invites, babyfoto’s en Welke-kleur-ben-jij-testjes. Dus, deze blog is een feit!